WIKILEAKS FALSELY TRIED TO CLAIM THEY BROKE CLIMATEGATE STORY!! | WHAT REALLY HAPPENED


WIKILEAKS FALSELY TRIED TO CLAIM THEY BROKE CLIMATEGATE STORY!!

Assange falsely claimed that the Climategate emails were broken by WikiLeaks. This is obviously untrue as CA readers know. I can date WikiLeaks’ entry by contemporary comments. The first notice of the emails at WikiLeaks was 2009/11/21 at 2.50 AM Eastern (12:50 AM blog time). The emails had been downloaded by many people (including me) from a Russian server on Nov 19 and had been downloaded by WUWT moderators on Nov 17. A contemporary comment in a CA thread says that WikiLeaks was down and refers people to megauploads. WikiLeaks has not even been a major reference for Climategate – that belongs to eastangliaemails.com (originally anelegantchaos.org) which was up on Nov 20 and provided a searchable database.

Comments

SHARE THIS ARTICLE WITH YOUR SOCIAL MEDIA