The Crimes of Mena:

Ambrose and Mena


"America's top newspaper has pointed the finger at our man in Washington.
Now it's his turn
Ambrose Evans-Pritchard has been accused of 'conspiracy
theorism' over the death of the White House aide,
Vincent Foster. Keeping silent, he says, is even worse
Whitewater plot theory over death of aide 'a fantasy'"
The Electronic Telegraph
By Ambrose Evans-Pritchard
July 10, 1995

But what about the story of gun-running and drug-smuggling
through the Mena airport in Arkansas in the 1980s? As reported by The
Sunday Telegraph in January, the managing editor, Robert Kaiser, intervened
at the last moment to spike a story by Sally Denton and Roger Morris that
was backed by an archive of 2,000 documents.

The story had been cleared by the lawyers. It was typeset and ready to go
to the printers. Since then there have been fresh developments in this
story. Sworn testimony taken from a court case in Arkansas has linked Bill
Clinton directly to this cloak-and-dagger operation, which has possible
ties to US intelligence. Not a word about these depositions has been
written in the Washington Post.

But failure to report the news is one thing. Active disinformation is
another. Last week's article in the Post insinuated that The Telegraph had
fabricated a story about clandestine trips to Switzerland by Vince Foster.
The author, Susan Schmidt, who is the Post's full-time reporter on
Whitewater, said that sources "with access to Foster's American Express
receipts say they show no purchase of airline tickets to Switzerland".

But when confronted, she admitted that her sources did not in fact have
access to information - that The Telegraph did have - about the two flights
Foster made to Geneva in 1991 and 1992. Furthermore, she had no credit card
numbers and she did not know which of Foster's American Express cards may
have been involved. Nor did she have any records from the airlines. "These
records are closely guarded," she said, by way of explanation.

You bet they are, and Ms Schmidt failed to get them. The only information
she had, it turns out, referred to a single purchase in July 1993 conducted
through the White House travel office. We would surmise that her "sources"
(plural) are in the Clinton White House. We rest our case.

Is the newspaper that broke Watergate now, intentionally or not, aiding and
abetting a cover-up a generation later?

Back To The Mena Page.
Back To The Den: Politics.
Back To The Top.
Mail to:

drupal statistics